Novi pešačko-biciklistički most u Novom Sadu: Čelična rešetkasta greda - rekonstrukcija 355 metara tunela ispod Tvrđave


Iz tunela će Novosađani i njihovi gosti liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi

U januaru prošle godine premijerno na portalu Gradnja.rs je predstavljen projekat pešačko-biciklističkog mosta na Dunavu u Novom Sadu, koji bi trebalo da bude izgrađen na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, izgrađenog 1883. godine po projektu nemačkog građevinskog inženjera Karla Baumana, kao deo tadašnje pruge Budimpešta – Zemun.

Nazvan po caru Austrije i kralju Ugarske, most je bio dug 432 metra i nastavljao se u tunel ispod Petrovaradinske tvrđave, dug oko 350 metara, koji je sada dobrim delom obrušen. Od 1929. godine most je nosio je ime princa Aleksandra Karađorđevića, a srušila ga je Vojska Kraljevine Jugoslavije tokom Aprilskog rata 1941. kako bi sprečila dalje nadiranje okupatora.

Kao početna tačka za projektovanje novog mosta na ovom mestu poslužilo je prvonagrađeno rešenje sa konkursa organizovanog 2019. godine, koje potpisuju Fedor Jurić, Ivan Šuić i Ognjen Graovac, dok je Saobraćajni institut CIP trenutno u završnoj fazi realizacije projekta mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama i rekonstrukcijom postojećeg tunela.

Novoprojektovani most, koji će sa sremske strane voditi u tunel ispod nivoa same tvrđave, dugačak je 450 metara, širok 12 metara, a iz grada će mu se pristupati sa lokacije smeštene na raskršću Bulevara cara Lazara sa Kejom žrtava racije i Sunčanim kejom.

Sa petrovaradinske strane most će preći preko Dunavskog bedema i „ući“ u tunel koji će voditi do lifta. Most i tunel biće u potpunosti prohodni za pešake i bicikliste, dok će u delu tunela biti smešten i promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave, prenosi portal Gradnja.rs (pročitajte ceo tekst na linku).

izvor: gradnja.rs, foto: ilustracija




bombyx-nekretnine NS stil NS stil Magic Walls NS Magic Walls NS