Na trasi 46 mostova i 10 nadvožnjaka: Najveći most na Dunavu u Petrovaradinu - Najduži tunel u Srbiji, kroz Frušku goru


Fruškogorski koridor je danas jedno od najvećih gradilišta u Vojvodini

Kao kapitalna investicija započeta 1. maja prošle godine izdvaja se svakako Fruškogorski koridor čija gradnja se može videti iz oba putna pravca na Iriškom vencu, a vidno je da radovi iz dana u dan napreduju, prenosi Dnevnik.

Fruškogorski koridor je danas jedno od najvećih gradilišta u Vojvodini. 

Njegova izgradnja promeniće ceo Srem, ali i Vojvodinu, kada kroz Irig više neće prolaziti teretni kamion i frekventan saobraćaj, a put do Rume biti skraćen na petnaestak do dvadeset minuta. 

Gradi se 48 kilometara Fruškogorskog koridora podeljenog na četiri deonice: prva deonica je petlja “Autoput E-75” – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju “Kać” – Petrovaradin (petlja “Autoput E-75”) , a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje “Ruma” na autoputu E-70, gde će se nastaviti na autoput/brzu saobraćajnicu Ruma - Šabac - Loznica čija je izgradnja u toku. 

Podsećamo, ugovor o projektovanju i izgradnji „Fruškogorskog koridora”, predstavnici države i državnih preduzeća potpisali su sa kineskom firmom „China Road and Bridge Corporation„ 6. oktobra prošle godine. Predračunska vrednost izgradnje čitave saobraćajnice je 58,9 milijardi dinara, odnosno oko 500 miliona evra, a procenjena je na osnovu idejnog projekta koji je izradio Institut za puteve iz Beograda. 

Izgradnju Fruškogorskog koridora finansira Vlada Srbije sa 606 miliona evra, investitor su „Putevi Srbije”, naručilac posla su „Koridori Srbije”, dok je izvođač kineska kompanija CRBC. 

Ova saobraćajnica trebalo bi da rastereti urbana područja od saobraćaja, Irig i Frušku goru od teških teretnih kamiona, dok bi ujedno spojio i pomenutu saobraćajnicu Loznica -Šabac - Ruma, preko Novog Sada sa budućim autoputem Novi Sad - Zrenjanin – Beograd, koji takođe treba uskoro da se gradi, ali i brza saobraćajnica Sombor Kikinda, tzv. Vojvođanski osmeh, koji će poprečno spojiti Banat i Bačku.

Fruškogorski koridor imaće četiri trake širine od 3,5 metra, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. 

Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, na Širinama iznad Tekija u Petrovaradinu planirani su pešačko-biciklistički tunel i tunel za motorni saobraćaj, oba od oko 350 metara dužine, kao i dvocevni tunel “Iriški venac” od 3,5 kilometra, koji će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji. 

Najveći most biće na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar. 

Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka.

izvor: dnevnik.rs, agencije, foto: Kai Vogel, Pixabay




bombyx-nekretnine NS stil NS stil Magic Walls NS Magic Walls NS