Sa novim mostovima stvaraju se uslovi - za konačno zatvaranje saobraćaja u Podgrađu tvrđave


Spojićemo Kej sa Tvrđavom

Govoreći o pešačko-biciklističkom mostu na stubovima starog mosta Franca Jozefa na keju, Miloš Vučević je rekao da je Grad raspisao međunarodni konkurs i da je sada u toku javni poziv za pripremu projektno-tehničke dokumentacije za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju, a onda i samu izgradnju.

"Spojićemo Kej žrtava racije sa Petrovardinskom tvrđavom i napravićemo vertikalnu vezu uz pomoć panoramskog lifta. U sklopu projekta je i restauracija stare pivnice u podnožju tvrđave, zatim očuvanje i obnova pojedinih ulica u Podgrađu, a onda i ojačanje bedema keja i sa jedne i sa druge strane Dunava", objašnjava on.

Vučević kaže da je u planu i tranzitni mostu kod Termoelektrane-toplane Novi Sad, koji će biti deo Fruškogorskog koridora, i ističe da se sa ovim mostovima stvaraju uslovi za konačno zatvaranje saobraćaja u Podgrađu tvrđave.

"Ovo će nas "naterati" da još više ulažemo u Petrovaradinsku tvrđavu, da se savesnije ophodimo prema njoj", napominje on.

Kada je u pitanju novi most u produžetku Bulevara Evrope, Vučević kaže da je urađeno idejno rešenje koje će se razrađivati kroz finalni projekat.

"Nas očekuje zaključenje komercijalnog ugovora između Republike Srbije i kineskog partnera, pa onda i rešavanje imovinsko-pravnih pitanja. Koridori Srbije su već krenuli sa eksproprijacijom na sremskoj strani, a mnogo veća, teža i skuplja će biti eksproprijacija na bačkoj strani", smatra on.

Vučević kaže da konačno rešenje neće mnogo odstupati od idejnog, te da će to biti most sa tri simetrična pilona i sa manjim brojem stubova u koritu Dunava.

"Obe strane imaju i biciklističku i pešačku stazu, a po prvi put ćemo imati mosta sa više ulaznih i izlaznih pravaca. Sa bačke strane grada će postojati tri tačke iz tri ulice iz kojih ćete moći da se popnete na most ili da siđete sa njega", objašnjava on.

Gradonačelnik podseća da je ovaj most bio predviđen po Generalnom urbanističkom planu grada iz 1963. godine, kao deo zapadne obilaznice oko Novog Sada i da će on biti veza Fruškogorskog koridora sa autoputem E-75.

izvor: rtv.rs, agencije