GUP menja izgled Novog Sada: Novi most preko Dunava bez teretnog saobraćaja - vijadukt izdnad kopnenog dela...


Most preko Dunava ucrtan u GUP još pedesetih godina prošlog veka

Nakon tri javna slušanja o nacrtu Generalnog urbanističkog plana Novog Sada do 2030. godine (GUP) i video debate sa predstavnicima Društva arhitekata Novog Sada direktor “Urbanizma” Dušan Miladinović u razgovoru za Dnevnik smatra da su urbanisti izneli predloge zasnovane na brojnim studijama i stručnim kriterijumima, dok je deo javnosti uključen u javni uvid nacrt GUP-a kritikovao paušalno ili iz ličnih interesa, prenosi Dnevnik.

Novi Novi Sad ide u širinu: Brodogradilište u visinu - svi delovi grada promenili izgled, kej do Rumenke...

Primedbe i predloge na nacrt GUP-a, koje građani i udruženja mogu da dostave do 5. februara, Komisija za planove će, uobičajeno, razmotriti, a Miladinović dodaje, da kao i pri svakom donošenju plana, neke će biti usvojene u celosti ili delimično, a neke odbijene u zavoisnosti od osnovanosti. 

Uređenje Kameničke ade, njenim uvođenjem u područje branjeno od Dunava i izgradnja veslačke staze na Šodrošu, smanjenje zauzetosti parcela u opštegradskim centrima sa mogućih 100 odsto na maksimalnih 50 procenata, ograničenje spratnosti, izgradnja obaveznih suterenskih garaža, uvođenje zaštićenih prirodnih i urbanih zona, izmeštanje centralnog prečistača na Rokov potok, “ucrtavanje” pešačko-biciklističkog mosta na stubovima bivšeg Mosta Franca Jozefa, neki su od bitnih elemenata po kojima se nacrt GUP-a razlikuje od Generalnog plana grada kojeg nasleđuje. 

- U slučaju kada na celom građevinskom području Novog Sada stanogradnja čini 40 odsto, vidi se da je to grana u građevini koja se najviše i najbrže razvija i najpotrebnija je tržištu. Mi smo tu, kako bismo smanjili prevelike gužve, broj vozila na ulicama. 

Mi ne možemo da određujemo ko će da kupi automobil, to nije smisao planiranja. Planiranje je samo deo u regulaciji saobraćaja, a ostalo je na drugim institucijama koju tu oblast u gradu uređuju - započinje razgovor Miledinović s hroničnim problemom Novog Sada: saobraćajem. 

Što se buke tiče, što je još jedna bojazan dela Novosađana, Miladinović napominje da bulevari ne moraju da imaju zaštitu od buke i da je buka sada velika, dok nadvožnjak mora da je ima. 

Ujedno, on kaže da će i saobraćaj biti ravnomerniji i brži, te u najmanju ruku buka neće biti veća nego sada. 

- Samo zbog toga što most još nije izgrađen, vozila rade 1.450 sati više po danu, prelaze 75.000 kilometara više i izbacuju 12 tona ugljen-dioksida i polutanata. 

Nama bi trebala šuma od 770 hektara da apsorbuje ovo zagađenje. 

Teretni saobraćaj neće ići novim mostom, mada će, kao i svaki drumski most preko Dunava, biti projektovan da podnese najveća opterećenja. - To ne znači da neki kamioni s posebnim dozvolama neće moći da pređu most. Ali to se reguliše na nivou saobraćajne signalizacije. Most je savakao jedna velika potreba, koju su pokazale studije stare decenijama, ali i ove nove koje smo radili – kaže Miladinović, prenosi Dnevnik.

izvor: dnevnik.rs, agencije, foto: ilustracija, paul, Pexels


Novi Novi Sad ide u širinu: Brodogradilište u visinu - svi delovi grada promenili izgled, kej do Rumenke...