Ukidanje svih nivelisanih ukrštanja železničke magistrale
Do završetka brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, po ugovoru, ostalo je oko dve godine, a na toj deonici od 40,44 kilometara od avgusta 2017, kada je gradnja počela, urađeno je više od 80 odsto planiranog posla.
Prvi čovek ogranka ruske kompanije „RŽD internešenel” u Srbiji, koja je zadužena za rekonstrukciju i modernizaciju tog dela pruge između Beograda i Budimpešte, Mansurbek B. Sultanov kaže za Dnevnik da je zadovoljan kako posao teče.
– Uspevamo da radimo u skladu s dinamikom, koja je usaglašena s investitorom, „Infrastrukturom železnice Srbije” – kaže Sultanov.
– Naravno, kao i na svakom gradilištu, nastaju okolnosti koje mogu usporiti tok radova. Uglavnom su to bila pitanja koja imaju veze s projektnom dokumentacijom i izdavanjem građevinskih dozvola. Ali zajedno s „Infrastrukturom železnice Srbije” i Ministarstvom građevinarstava, saobraćaja i infrastrukture, mi ih operativno rešavamo.
Vijadukt i tunel u Čortanovcima najzahtevniji su i najgrandiozniji infrastrukturni objekti na deonici Stara Pazova – Novi Sad, na kojoj će vozovi moći da razvijaju brzinu do 200 kilometara na čas.
Mansurbek Sulatnov kaže da je na vijaduktu završeno više od 80 odsto svih radova, a na tunelu 76 odsto.
– Ta dva objekta su na području Nacionalnog parka Fruška gora – napominje Sultanov.
– To su okolnosti u kojima svaka sitnica prilikom izvođenja radova mora biti usaglašena. I smatramo da je to ispravno – prirodna baština Srbije ne sme biti ugrožena ni u kojim okolnostima. Na samom početku radova na gradilištu su otkriveni arheološki nalazi pa je izgradnja bila na neko vreme obustavljena zbog arheoloških iskopavanja.
Osim toga, u toku građevinskih radova na vijaduktu je nastala potreba za dodatnim lokalnim inženjersko-geološkim istraživanjima, koje smo sproveli zajedno s investitorom – „Infrastrukturom železnice Srbije”, projektantom – srpskim Saobraćajnim institutom CIP, kao i uz angažovanje evropskih i ruskih stručnih organizacija.
Posle toga su unete izmene u projektnu dokumentaciju nekih konstrukcija vijadukta, koje su omogućile nastavak izgradnje uz uzimanje u obzir novih parametara u maksimalno kratkim rokovima, i omogućile da se osiguraju bezbednost i dugovečnost konstrukcija.
Vijadukt i tunel samo su dva od 58 objekata koji se prave na tom delu brze pruge.
Sultanov ističe da rekonstrukcija obuhvata ukidanje svih nivelisanih ukrštanja železničke magistrale s drumskih putevima, odnosno putnih prelaza, za čije potrebe se pravi sedam pothodnika i isto toliko podvožnjaka, dva nadvožnjaka, osam železničkih mostova, i izgradnju dve galerije, tri vijadukta i jedan tunel i 29 propusta ili malih mostova, prenosi Dnevnik.
izvor: dnevnik.rs, agencije, foto: ilustracija