Buši se tunel kroz Frušku goru: Dinamika do dva i po metra dnevno - završetak za dve do dve i po godine (VIDEO)
Bušenje tunela je počelo nakon skoro godinu i po dana priprema
Bušenje najdužeg tunela u Srbiji, koji će biti dug oko 3,5 kilometra, a koji će biti u okviru Fruškogorskog koridora, počelo je pre nekoliko nedelja, a do sada je izbušeno oko petnaest metara.
Bušenje tunela je počelo nakon skoro godinu i po dana priprema okolnog terena i gradnje potpornih zidova.
Tunel kroz Frušku goru trenutno se buši 0,6 m dnevno - do sada izbušeno 25 metara (VIDEO)
"Mi smo pre nekoliko nedelja otpočeli s bušenjem tunela, desne tunelske cevi. I do sada smo, s ove strane gde se nalazi ulazni portal, i sa druge strane, prema Opštini Irig, gde se nalazi izlazni portal, na desnoj cevi iskopali nekih petnaestak metara", rekao je direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić prilikom obilaska gradilišta.
Antić je objasnio da u ovoj prvoj fazi "ti koraci moraju da idu lagano, zato što je takva tehnologija posla, zato što je put iznad samog ulaza u tunel".
"Pošto imamo dve tunelske cevi, imaćemo četiri 'napadne' tačke na kojima očekujemo da će dinamika biti dva, do dva i po metra dnevno. Ova dinamika govori da bi, kad budu 'napadnute' sve četiri tačke bušenja tunela i ako se na svakoj napreduje procenjenim tempom, samo bušenje moglo da bude završeno za dve do dve i po godine", ocenio je Antić.
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, zvanično su otpočeli 1. maja 2021. godine. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
izvor: dnevnik.rs, agencije