Buši se tunel kroz Frušku goru: Di­na­mi­ka do dva i po me­tra dnev­no - završetak za dve do dve i po go­di­ne (VIDEO)


Bušenje tunela je počelo na­kon sko­ro go­di­nu i po da­na pri­pre­ma

Bušenje najdužeg tunela u Srbiji, koji će biti dug oko 3,5 kilometra, a koji će biti u okviru Fruškogorskog koridora, počelo je pre nekoliko nedelja, a do sada je izbušeno oko petnaest metara.

Bušenje tunela je počelo na­kon sko­ro go­di­nu i po da­na pri­pre­ma okol­nog te­re­na i grad­nje pot­por­nih zi­do­va.

Tunel kroz Frušku goru trenutno se buši 0,6 m dnevno - do sada izbušeno 25 metara (VIDEO)

"Mi smo pre ne­ko­li­ko ne­de­lja ot­po­če­li s bu­še­njem tu­ne­la, de­sne tu­nel­ske ce­vi. I do sa­da smo, s ove stra­ne gde se na­la­zi ula­zni por­tal, i sa dru­ge stra­ne, pre­ma Op­šti­ni Irig, gde se na­la­zi iz­la­zni por­tal, na de­snoj ce­vi is­ko­pa­li ne­kih pet­na­e­stak me­ta­ra", rekao je direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić prilikom obilaska gradilišta.

Antić je objasnio da u ovoj pr­voj fa­zi "ti ko­ra­ci mo­ra­ju da idu lagano, za­to što je ta­kva teh­no­lo­gi­ja po­sla, za­to što je put iz­nad sa­mog ula­za u tu­nel".
 
"Po­što ima­mo dve tu­nel­ske ce­vi, ima­će­mo če­ti­ri 'na­pad­ne' tač­ke na ko­ji­ma oče­ku­je­mo da će di­na­mi­ka bi­ti dva, do dva i po me­tra dnev­no. Ova di­na­mi­ka go­vo­ri da bi, kad bu­du 'napadnute' sve če­ti­ri tač­ke bu­še­nja tu­ne­la i ako se na sva­koj na­pre­du­je procenjenim tempom, sa­mo bu­še­nje mo­glo da bu­de za­vr­še­no za dve do dve i po go­di­ne", ocenio je Antić.
 
Ra­do­vi na dvo­cev­nom tu­ne­lu is­pod Fru­ške go­re, a sa­mim tim i na Fru­ško­gor­skom koridoru, zvanično su ot­po­če­li 1. ma­ja 2021. go­di­ne. Tra­sa ove br­ze sa­o­bra­ćaj­ni­ce du­ga je 47,7 ki­lo­me­ta­ra i iz­de­lje­na je na če­ti­ri de­o­ni­ce: pr­va je od pe­tlje s auto-pu­tem E75 do Paragova, dru­ga je od Pa­ra­go­va do po­čet­ka obi­la­zni­ce oko Ru­me, tre­ća od pe­tlje kod Kaća do pe­tlje na auto-pu­tu E75, a če­tvr­ta je sa­ma obi­la­zni­ca oko Ru­me.

izvor: dnevnik.rs, agencije