Do Subotice za 42 minuta: Brza pruga od Novog Sada - 30 nadvožnjaka, mostovi, podvožnjaci, galerije... (VIDEO)
Najintenzivniji su radovi u železničkoj stanici Novi Sad
U toku su radovi na izgradnji putničkog i teretnog pothodnika, zatim peronskih zidova i nadstrešnica, postavljanju liftova, termoizolaciji, rekonstrukciji same stanične zgrade, kao i zgrade Elektrovučne podstanice.
Izgradnja brze pruge Novi Sad - Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku.
Aktivno i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase, sa ciljem da projekat bude završen do kraja 2024. godine.
Do sredine jula položeno je oko 15 kilometara brze pruge na deonici Novi Sad – Sajlovo – Rumenka, a radi se i na postavljanju skretnica. Sredinom jula radilo se na postavljanju pragova između Novog Sada i Rumenke i na postavljanju šina između Rumenke i Kisača.
Samo sredinom jula je iz Kine stiglo 216 komada šina, svaki dužine od po 50 metara, ukupne težine oko 650 tona.
U proteklih godinu dana urađeno je 76 odsto radova na donjem stroju, 67 odsto radova na izgradnji mostova, propusta i podvožnjaka, a duž čitave trase izvode se radovi na izgradnji kontaktne mreže, telekomunikacija, signalizacije, staničnih zgrada i drugih objekata.
Do sada su izvedeni radovi u vrednosti od skoro četrdesetak odsto ukupne vrednosti posla.
Na trasi brze pruge biće izgrađene i četiri mostovske konstrukcije preko kanala Dunav-Tisa-Dunav.
Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108 kilometara.
To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 km/sat kroz Srbiju, od Beograda do državne granice sa Mađarskom.
Prema simulacijama, kada brza pruga Novi Sad – Subotica bude završena, međunarodni putnički vozovi ovu relaciju prelaziće za 42 minuta.






